İçeriğe geç

KRAL ‘GERÇEKTEN’ ÇIPLAK!

Yusuf Yılmaz yazdı...

Yusuf Yılmaz
Twitter Facebook WhatsApp Telegram
Yayınlanma: 25 Haziran 2026 - 14:22:56 Güncelleme: 25 Haziran 2026 - 14:22:57
Yusuf Yılmaz
Yusuf Yılmaz

Denizli Sanayi Odası Başkanı Selim Kasapoğlu’nu eleştirdiğim yazımdan sonra çok sayıda telefon ve mail aldım. Bu arada Selim Başkan da aradı ve konuyla ilgili düşüncelerini paylaştı. Öncelikle nezaketinden dolayı kendisine teşekkür ediyorum. Şunu belirtmeliyim ki, 3 nesildir tekstilci olan Selim Başkan da benim gibi düşünüyor. Ayrı düştüğümüz tek nokta ise Denizli’nin lobicilik konusunda başarılı olup olmadığı konusu.

Gelen mail ve telefonlardan gördüm ki, Denizli iş dünyası tekstil konusunda ciddi bir sıkıntı içinde… Ve gerçekten ‘kral çıplak’ durumda. Ancak pes etmemek lazım… Neden mi? Eğer pes edersek şehir ekonomisi telafisi zor bir yara alır da onun için…

İSO ilk 500’de yer alan Denizlili firmaların çalıştırdığı işçi rakamlarına baktığımızda şehirdeki tekstil fabrikalarına göre çok ama çok düşük seviyelerde olduğunu görüyoruz. Öyle ki, bu 13 firmada çalışan işçi sayısı 5 bini bile geçmiyor. Bugün sadece Denizli Organize Sanayi Bölgesi’nde çalışan işçi sayısı 25 bin… Yani bu 13 firmanın tam 5 katı… Bir de buna her gün Organize Sanayi Bölgesi’ne hizmet eden servis, yemek, temizlik gibi firmaların istihdam rakamlarını eklediğimizde devasa bir rakamla karşı karşıya kalıyoruz. Sadece Denizli Organize Sanayi Bölgesi’ne her gün bin adet servis gidip geliyor.

Tabi şehirdeki tekstil fabrikaları sadece Denizli Organize Sanayi Bölgesi ile sınırlı değil. Şehirdeki tekstil sektöründe çalışan işçi sayısının 75 bin civarında olduğu tahmin ediliyor. Bu rakam bile sektörün şehir ekonomisindeki önemini açık bir şekilde gösteriyor.

Tabi bir de bu tabloda kadın istihdamına bakmak gerekiyor. Denizli Organize Sanayi Bölgesi’nde çalışan işçi kadınların oranı yüzde 54 seviyesinde. Yani 15 bine yakın kadın tekstil fabrikalarında çalışıp, evine ekmek götürüyor. Bu oran Türkiye’de yüzde 37’ler seviyesinde.

Bu verilerden hareketle, Denizli’de tekstil olmazsa insanların evine ekmek götürme konusunda ciddi sıkıntılar yaşayacağını net bir şekilde söylemek mümkün. Daha önceki yazımda da ifade ettiğim üzere, başta STK ve dernekler olmak üzere Denizli iş dünyasının tek bir gündem maddesi ile toplanıp, bu konuda acil bir eylem planı hazırlaması gerekiyor. Bu konudaki en büyük görev de DSO Başkanı Selim Kasapoğlu, DTO Başkanı Uğur Erdoğan, DOSB Başkanı Selim Yaymanoğlu ile DENİB Başkanı Osman Uğurlu’ya düşüyor. Ha bu arada bu eylem planının ilk maddesini kura endekslemek kendi kendimizi kandırmaktan öteye geçmeyeceğini de belirtmek istiyorum. Artık gerçekçi olma ve harekete geçme zamanı!

Bir Yorum Yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir